Meet the People behind the Business - Teodora Koletsis, Gruia Dufaut Law Office

  06/07/2018

gruia,dufaut,office,koletsis,teodora,people,behind,busine,meet

Meet the People behind the Business

Teodora KOLETSIS, Partener, Cabinetul de Avocat GRUIA DUFAUT

www.gruiadufaut.com

 

Spune-mi un singur lucru despre tine pe care ți-ai dori ca lumea să îl țină minte.

Este importantă încrederea pe care le-o inspir oamenilor cu care interacționez. Sunt o persoană sinceră și deschisă și mi-ar plăcea să știu că acest lucru se vede și este apreciat. De aceea, și în relațiile profesionale, mulțumirea mea este atunci când un client care îmi încredințează un dosar are deplină încredere în ceea ce fac.

Care este motivul pentru care te găsim în lumea de business?

Pentru că îmi place adrenalina :-). Şi cum sport de performanța nu am reușit să fac, am realizat ca avocatura de business este un sport foarte bun. Te ține antrenat, mereu în activitate. Ești permanent în mișcare, te obligă să îți setezi obiective și să faci schimbările necesare pentru a obține performanțele dorite. Ca și în sport, motivația nu este doar de natură financiară, ci și de ordin personal.

Cum arată începutul carierei tale ?

Micul junior, bun la toate, care știe, însă, că are puterea să ajungă oriunde își dorește. Am avut norocul ca la începutul carierei în avocatură să îl am ca prim maestru pe unchiul meu, fost judecător, excelent profesionist și foarte sever. Avea o părere bună despre mine, mai ales după ce, în liceu, am obținut locul I la olimpiada națională de istorie… și, astfel, a acceptat sa începem colaborarea împreună, încă de când eram studentă. Alt context favorabil a fost acela că s-a pensionat din funcția de judecător-inspector, având astfel interdicție, pentru o perioadă, să pledeze la instanțele din subordinea Curții de Apel București (București plus 5 județe). Așa am intrat foarte repede în pâine ca avocat pledant, preluând practic toți clienții pentru reprezentarea în instanță, o șansă pe care nu mulți avocați o au la începutul carierei.

Având în vedere climatul economic instabil, în ce domeniu le-ai recomanda tinerilor să investească?

Până la a investi într-un domeniu, tinerii trebuie să aibă un capital, iar acest capital și-l pot crea cel mai bine investind în ei înșiși, în dezvoltarea lor personală. Sunt câteva domenii „pe val”, precum IT-ul, dar acesta nu este pentru oricine. Apoi, nu toți suntem făcuți să fim antreprenori. Cel mai important este să ajungi să te cunoști, să știi în ce domeniu îți place să lucrezi și să investești totul în tine pentru a fi bun în acel domeniu. Oricare. Punctul cel mai puternic al fiecăruia este atunci când combini ceea ce faci bine cu ceea ce îți aduce satisfacții.

Ce faceți tu și echipa alături de care lucrezi mai bine decât competiția?

Noi punem mare preț pe aproprierea de client și pe sinceritate. Înainte de orice, că vorbim de un client mare sau mic, este important pentru noi să îi înțelegem foarte bine business-ul și așteptările, pentru a-i propune soluțiile legale cele mai bune și mai corecte pentru el. Paradoxal pentru alții, dar noi chiar punem de multe ori interesul clientului în fața oricăror alte interese. De exemplu, sunt situații în care, dintr-un litigiu lung si anevoios, se pot încasa onorarii mai mari decât în situația când acel litigiu ar înceta printr-o tranzacție. Însă, atunci când știm că interesul clientului este să ajungă la o înțelegere amiabilă, depunem toate eforturile să încheiem amiabil litigiul. Nu este un cuvânt prea mare când spun că la GRUIA DUFAUT dacă am deschis ușa unui client, înseamnă că trebuie să rezolvăm problema unui partener de cursă lungă. Dovada că mulți dintre clienții care și-au început colaborarea în România cu fondatoarea Cabinetului, Dana Gruia Dufaut, în urmă cu mai bine de 25 de ani, sunt și acum clienții noștri.

Ce înseamnă succesul pentru tine?

Să reușesc să fac ceea ce îmi propun. Îl percep în diverse forme: să câștig un proces pentru un client, să reușesc să produc o schimbare care are un impact pozitiv asupra unui dosar sau asupra unei persoane, chiar și asupra propriei mele persoane. Cred că succesul vine din acele schimbări care te fac să zâmbești de fericire.

Ce te inspiră?

Cu toții avem pasiuni, vise, proiecte care ne dau energia să facem anumite lucruri pe care ni le propunem. E greu de spus ce mă inspiră. Inspirația vine pur și simplu, fără să o pot controla sau declanșa în vreun fel. Are legătură cu ceea ce fac, ce văd sau ce simt într-un moment anume. Totuși, generalizând, aș spune că au fost locuri care m-au inspirat, în sensul că m-au ajutat să mă regăsesc și să pot schimba ceva în stilul meu de viață și în resetarea valorilor (cum ar fi călătoriile în India), după cum au fost persoane pe care le-am întâlnit și care m-au făcut să cresc profesional și personal. În special oamenii sunt cei care mă inspiră.

Care este primul lucru pe care îl faci dimineața când ajungi la birou?

Hm, dimineața sunt mai mult prin instanțe, cu dosarele clienților. Dar, când ajung la birou, dacă nu am planificată vreo întâlnire cu un client, primul lucru - verific corespondența și mă întâlnesc cu restul echipei de seniori și/sau juniori, la o cafea sau la un ceai. Facem un update pe dosare, brainstorming sau punem la punct strategii în diversele spețe ce ne sunt încredințate.

Prima parte a zilei este și prilejul discuțiilor cu echipa, care nu sunt deloc formale, noi glumim, împărtășim experiențe de viață, dezbatem subiecte de actualitate. Mare parte dintre colegi mi-au devenit prieteni și ne susținem mult unii pe alții, atât profesional, pe dosare, cât și personal. Când muncești, fără să ai o senzație apăsătoare că muncești, este minunat! De aceea mi se întâmplă și după mai bine de 10 ani „minunea” de a ajunge dimineața cu zâmbetul pe buze, la același birou.

Facebook sau LinkedIN ?

Ambele deopotrivă, deși nu sunt deloc un fan al lor! Facebook mă ține conectată la prieteni din toate colturile lumii, iar LinkedIN, la mediul profesional. Pe Facebook nu știu dacă petrec câteva minute pe zi, iar profilul de pe Linkedin îl vizitez probabil o dată pe săptămână, încă nu îi cunosc tot potențialul. Am senzația că uneori ambele canale ajung să se sufoce cu propria lor amploare. În locul rețelelor de socializare prefer interacțiunea directă, cu oamenii.

Work-life balance? Cum găsești echilibrul?

”Timpul liber” este o sintagmă abstractă pentru avocații de business. Totuși, reușesc să am timp și pentru mine. Nu spun că reușesc tot timpul, dar măcar încerc… Programul în Cabinet poate fi flexibil: mi se întâmplă să ajung la ora 11 la birou, așa cum pot sta să lucrez toata noaptea pentru un deadline (eu chiar funcționez bine la acele ore), iar între obligațiile profesionale reușesc să strecor și activități care îmi fac plăcere: o piesă de teatru, o ieșire la restaurantul cu mâncarea preferată, o plimbare cu motocicleta la munte, o carte bună citită în liniște sau o sesiune de gătit… Mărturisesc că sunt o gurmandă, mă relaxează și îmi place să gătesc lucruri deosebite din bucătăria internațională pentru familie și pentru prieteni. În fine, găsesc timp și pentru mine și pentru job, în funcție de prioritatea momentului.

 

Recommended News

News from members

New restaurant at Radisson: Ginger Sushi Bar & Lounge

  19/10/2017

New restaurant at Radisson: Ginger Sushi Bar & Lounge Addictive and fresh. That’s sushi for us. For you, it is also tasty and authentic. Feel the real Asian cuisine, prepared by an authentic Asian Chef. https://tasteofbucharest.ro/restaurant/ginger-sushi-bar-lounge/ Opening hours: Monday – Wednesday 6:00 pm – 1:00 am Thursday- Saturday 6:00 pm…

Read more
News from members

Brunch is back at Athénée Palace Hilton!

  28/09/2017

Sundays are for relaxation, getting together with family and friends and enjoying good food. Join us every Sunday at Athénée Palace Hilton in Roberto’s restaurant and enjoy an unlimited lavish buffet complemented by live cooking stations, a sumptuous choice of desserts and soothing live music. Attentive staff is on hand to create a memorable experience, while children can have fun with special entertainment.

Read more
News from members

BLU AUTUMN FEST 2017

  22/08/2017

The 9th edition of the event will take place between the 18th and 23rd of September (Monday to Saturday starting at 18:00 until 23:00 o’clock), at Radisson Blu Hotel, Bucharest. You will enjoy the exciting Bavarian mood of the original event, from the official German Oktoberfest beer and authentic food,…

Read more
News from members

Meet the 70 Smiles of Bucharest

  19/07/2017

Our partner, Swiss Ecodent Klinik, has created a campaign which aims to inform all the Romanians about the importance of smiling. The campaign’s purpose was to invite people from Bucharest to take pictures in two ways: smiling and while pretending to be sad. The campaign was implemented in Bucharest with…

Read more
News from members

Invitatie Global Sports & Inclusion Day (GS&ID)

  18/07/2017 @ 18:00
  Lia Manoliu

In data de 18 Iulie, la nivel global, Grupul Adecco se va reuni pentru a celebra primul eveniment Global Sports & Inclusion Day (GS&ID),  marcand astfel Ziua Internationala Nelson Mandela. Scopul evenimentului nostru este de a invata mai multe despre sportul de performanta si de a ne lasa inspirati de…

Read more
News from members

Sunday Night is BBQ Night at Athénée Palace Hilton Bucharest

  07/07/2017

A great evening starts with great food! Eating outdoors with friends and family is one of life’s finest pleasures and on warm summer evenings, our Roberto’s on La Strada terrace becomes the perfect spot to dine al fresco. All throughout the months of July and August, on Sundays from 6…

Read more
News from members

Biriş Goran anunță plecarea unui partener și nou leadership pentru practica de real estate

  04/05/2017

București, 2 mai 2017. Biriş Goran anunță plecarea din firmă a lui Victor Constantinescu, partener fondator și coordonatorul practicii de real estate. În continuare, practica și echipa de real estate vor fi conduse de Gabriel Biriș, partener fondator și Raluca Năstase, partener în cadrul Biriș Goran încă din 2006. Raluca…

Read more
News from members

The Fantastic Dinner Theater

  24/05/2017 @ 18:30
  RADISSON BLU HOTEL,BUCHAREST / ATLAS BALLROOM

We are pleased to invite you on 24th, 25th and 26th of May 2017 to enjoy THE FANTASTIC DINNER THEATER, a form of entertainment that will combine a gala dinner with a staged play. THE BEST OF BRITISH show comes with a sparkling evening of song and dance featuring the Best of British…

Read more